NURUL IZZAH - CERITA PASAL DAKWAT KEKAL!!!


Tak payah la nak buat - buat pelik pulak bila bercerita pasal dakwat kekal ni. Orang dah bagitau awal dah. Yang dia tak nak dengar kenapa?

Nampak sangat la Si Nurul Izzah dan Pakatan ni sebenarnya saja nak menimbulkan masalah dalam isu penggunaan dakwat kekal.

Siapa yang nak sangat guna dakwat kekal ni kalau bukan diorang sendiri? Bukan ke ianya termaktub dalam tuntutan yang diorang buat melalui BERSIH 3.0?

Nah!!! Sekarang diorang pulak nak pertikaikan tuntutan yang diorang buat? Diorang nak kata yang tuntutan diorang tu sendiri tak boleh dipercayai?

Sekarang semuanya sudah jelas. Sedangkan tuntutan diorang sendiri pun boleh diorang jadikan pertikaian, inikan pulak janji - janji yang diorang buat dalam manifesto.

Bila tiba waktunya nanti, dah tentu - tentu diorang akan buat benda yang sama. Bila rakyat buat tuntutan terhadap manifesto diorang, macam - macam alasan akan keluar.

Bila rakyat tanya, kenapa tol belum dihapuskan? Diorang akan cakap konsesi baru yang dilantik oleh mereka ni akan memberi keuntungan kepada rakyat. 

Kenapa minyak tak turun harga? Diorang akan kata, minyak dah turun harga sebanyak sepuluh sen (RM 0.10), tapi subsidi kita tak bagi. Sebab tu harga dia kekal.

Kenapa harga kereta masih belum diturunkan? Diorang akan suruh rakyat beli kereta Malaysia, sebab itu je harga yang diorang boleh kawal.

Korang tak percaya? Tunggu je la nanti. Sebelum ni pun diorang dah bagi macam - macam alasan untuk mengelakkan diri dari menunaikan janji mereka.

Dasar manusia yang tak boleh berpegang kepada apa yang dia cakap. Hari ni dia tuntut A, esok dia boleh tentang apa yang dia tuntut tanpa sebarang rasa malu pada diri sendiri.

Jadi, kesimpulannya, tak payah la kita nak heran sangat dengan Si Nurul Izzah tu bila dia TIBA - TIBA tampil dan buat dakwaan pasal isu dakwat kekal ni. 

Semuanya diorang dah susun lebih awal melalui sebuah perancangan yang cukup rapi. Tinggal menunggu masa je untuk dilaksanakan. Maklum la, Pakatan ni kalau tak menipu memang tak sah!!!

Buat Kakitangan Kerajaan Yang Asyik Menentang Dan Mencari Kesalahan Kerajaan BN


Kepada mana-mana guru dan kakitangan kerajaan persekutuan yang menyokong pembangkang: 
1. Siapa majikan kamu? 
2. Kamu sekarang ini berkerja dengan siapa? Kerajaan Pembangkang kah atau Kerajaan Malaysia (Barisan Nasional) yang diberi mandat melalui PRU untuk mentadbir urus Negara. 
3. Apa lagi yang kamu tidak puas hati dengan Kerajaan? 
4. Sedarkah kamu dengan gaji kamu yang dibayar oleh Kerajaan (Barisan Nasional) yang kamu beri makan anak bini kamu. 
5. Adakah gaji dan elaun kamu dipotong sehingga kamu marah kepada Kerajaan?????????
6. Jadi seandainya kamu benci kepada kerajaan (Barisan Nasional) yang memerintah hari ini yang merupakan majikan kamu yang membayar gaji kamu setiap bulan, MAKA adalah lebih baik kamu LETAK JAWATAN dan mohon kerja dengan kerajaan Negeri yang dikuasai PAS atau DAP atau PKR. 

Kesimpulannnya janganlah jadi manusia seperti kata pepatah 'kacang lupakan kulit' dan tidak mengenang budi kepada yang telah memberi nikmat kepada anda. Seandai anda mengenang budi kepada 'tangan yang telah menyuap anda" maka BN lah yang patut diundi sebagai membalas jasabaik yang telah kita nikmati selama ini. 

Untuk lebih jelas lagi sila rujuk Perlembagaan Malaysia Perkara 32 dan Perkara 40.

Bahana Kalau Tukar Kerajaan



Ramai sangka kalau PR menang kerajaan dan menguruskan negara dengan teruknya, kita mampu tukar semula kepada Barisan Nasional. Tetapi kesian sungguh, sudahkah anda semua lupa apabila Lee Kuan Yew ditanya sama ada beliau akan cantumkan Singapura dan Malaysia kembali? Apa yang beliau jawab? Yes? No? Beliau kata, "it is not an impossibility - tidak mustahil".

Jadi, kalau Pakatan Rakyat mendapat kerusi majoriti (112+), di sini lah "it is not an impossibility" akan berlaku. 112+ kerusi akan digabungkan dengan 81 kerusi (Singapura), sekaligus akan mencapai kerusi penyatuan 193+ kerusi.

Bagaimana anda hendak ubah semula kepada BN??? Jadi renung dan fikir dengan mata hati bukan mengikut emosi.

PRU13 Permatang Pauh;1Ribu Ahli PKR Keluar Parti.

 sumber http://www.pisau.net/hot-pru13-permatang-pauh1ribu-ahli-pkr-keluar-parti/

Published On: Sun, Apr 28th, 2013 
 
Di Safira Club Seberang Jaya,Permatang Pauh berlangsung program keluar parti oleh seribu ahli PKR India. Program anjuran Ponnusamy pembantu khas Anwar Ibrahim ,katanya Anwar terlalu banyak berbohong kepada masyarakat India.
Berasa tertipu atas perjuangan palsu yang sering dilaungkan oleh PKR dan Anwar ,masyarakat India kini sedar hanya BN sahaja yang mampu untuk membela kaum India.
Ini adalah kesan daripada dasar 1Malaysia yang baik dan membuktikan dapat diterima oleh kesemua masyarakat berbilang kaum.Permatang Pauh sekarang ini bagai dilanda satu fenomena baru apabila melihat perubahan dan kebangkitan rakyat yang sudah jelik dengan retorik politik gampangan pakatan.
Perkembangan seperti ini turut dapat dilihat dikalangan penyokong PAS yang sudah berkerat rotan tidak akan sesekali bersekongkol dengan Anwar dan ada dikalangan mereka turut sama bergotong royong menaikkan bendera BN di sekitar Permatang Pauh.
Turut serta didalam program ini adalah Calon Parlimen Permatang Pauh Dr Mazlan dan juga calon DUN Seberang Jaya Datuk Nasir.
20130428-160542.jpg
20130428-160548.jpg
20130428-160554.jpg
20130428-160600.jpg
20130428-160610.jpg
20130428-160616.jpg

VIDEO UNTUK TATAPAN RAKYAT MALAYSIA

video

TANGAN ASING HANCURKAN MALAYSIA


Tidak ada apa yang Jendela Timur harapkan selain daripada seluruh rakyat Malaysia menyaksikan video diatas ini dan sebarkan kepada seluruh kenalan yang anda kenal. Sesungguhnya apa yang dinyatakan didalam video diatas adalah kebenaran walaupun ianya pahit untuk kita terima.

Adakah 5 Mei ini Pakatan Pembangkang akan  mencetuskan huru hara dan kekecohan sekitar Kuala Lumpur yang kemudiannya akan disemarakkan lagi dinegeri negeri lain.???

Agenda seperti ini hanyalah  menjadikan Malaysia sepertimana yang berlaku dinegara Islam lain seperti Mesir, Syria, Lubnan dan lain lain. Agenda yang dirancang cukup khusus oleh barat untuk melumpuhkan dunia Islam.

Psssttt... Selamatkan Malaysia daripada Jajahan tangan asing!!!

Undi PKR Bawa Kehancuran Negara
Undi PAS Bawa Pepecahan Umat Islam
Undi DAP Bawa Penindasan Bangsa
Undi BN Bawa Kemakmuran Agama, Bangsa Dan Negara.

Ingat Jasa Tun Mahathir yang Bangunkan Putrajaya - Tolak Husam


Putrajaya tolak Husam - Pas, PKR dan DAP tiada jasa dalam Putrajaya, malah mereka merupakan penentang kuat sewaktu Tun M nak bangunkan Putrajaya. Sekarang terpaksa jilat ludah sendiri bila dah tengok Putrajaya tersergam indah sibuk pulak nak rampas kerusi Putrajaya. Selama ini tak pernah nampak pun batang hidung kat Putrajaya ni.....

Sedarlah Wahai Bangsaku!!... Mengapa Tun Mahathir Sedih?




Saya sedih. Bukanlah saya berharap kerana kesedihan saya akan menarik simpati sesiapa. Hanya saya ingin menyatakan perasaan saya- perasaan apabila melihat kaum bangsa saya, orang Melayu, begitu sekali tidak tahu bersyukur, begitu sekali mudah lupa, begitu sekali mudah dipengaruhi dan diperalat oleh orang lain sehingga sanggup memburukkan bangsa sendiri.
Bagi generasi yang dilahirkan selepas merdeka tentulah mereka tidak merasai sendiri kehinaan yang dialami oleh orang Melayu semasa mereka dijajah dahulu. Tetapi takkanlah mereka tidak baca sejarah bangsa mereka.
Jika mereka sudah lupa, jika mereka tidak dapat memahami pahit maung, pedih perit bangsa yang dijajah, izinkan saya yang biasa dengan tiga penjajahan bercerita sedikit berkenaan orang Melayu semasa dijajah.
Rata-rata mereka miskin, tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak terdaya mempertahan negeri-negeri mereka. Mereka terpaksa bertuankan orang putih Inggeris yang mereka terima sebagai Tuan mereka di negeri mereka sendiri. Mereka bukan tuan rumah. Mereka sebenarnya hamba rumah yang diduduki orang lain.
Orang putih, secara terbuka menyatakan orang Melayu adalah bodoh dan malas, tidak mampu menyumbang apa-apa kepada pembangunan negeri-negeri mereka. Mereka hanya layak jadi pemandu kereta dan orderly atau budak pejabat atau kerani. Mereka dianggap tidak berkebolehan melaksanakan apa-apa kerja yang dipertanggungjawab kepada mereka. Orang asing dari India dan Cina perlu dibawa masuk untuk mengatasi masalah Melayu malas dan tidak cekap.
Datang Jepun. Orang Melayu hilang jawatan perkeranian dan jawatan-jawatan rendah yang lain. Mereka terpaksa jadi penjual pisang di tepi jalan - kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.
Jika tidak tunduk serendah mungkin apabila lalu di hadapan askar Jepun, mereka dipaksa tatang ketulan batu yang besar sehingga mereka pening dan jatuh. Mereka diarah panjat pohon kelapa untuk dapat buah kelapa bagi askar Jepun. Jika gagal mereka ditempeleng dan terbongkok-bongkok meminta maaf daripada askar Jepun.
Tanpa bertanya sedikitpun akan pandangan orang Melayu sebagai pemilik negeri-negeri Melayu, Jepun menghadiahkan empat buah negeri Melayu, iaitu Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu kepada Siam, kerana membalas budi Siam.
Di bawah pemerintahan Siam, orang Melayu diarah supaya menghormati lagu kebangsaan Siam dan bendera Siam. Saya lihat sendiri seorang orang tua Melayu yang tidak turun basikalnya semasa lagu kebangsaan Siam dimainkan, ditendang di kepala oleh askar Siam apabila lagu berhenti dan ia jatuh terlentang di atas jalan. 
Saya dan beberapa Melayu lain tidak berani menolong orang tua yang telah jatuh. Kami bangsa yang dijajah dan boleh ditendang oleh sesiapa yang menjajah bangsa kami. Jangan siapa tolong.
Kemudian, British kembali dan raja-raja Melayu diugut akan diturunkan dari takhta mereka jika tidak tandatangan perjanjian Mac Michael supaya negeri-negeri Melayu diserah secara langsung kepada British. Dan raja Melayu pun tandatangan dan diturunkan pangkat kepada kadi besar negeri mereka.
Cadangan Malayan Union British bertujuan menamatkan negeri-negeri Melayu sebagai Tanah Melayu, milik orang Melayu. Ia akan jadi milik siapa sahaja yang mendapat taraf rakyat Malayan Union milik British.
Dalam keadaan orang Melayu begitu miskin, daif dan tidak berilmu pengetahuan, tidak memiliki apa-apa kecekapan, tidak mempunyai senjata, tidak tahu berniaga, sudah tentu mereka akan menjadi kuli dan hamba kepada orang lain yang lebih pintar, lebih cekap dan lebih kaya daripada mereka. Sudah tentu tidak akan ada Tanah Melayu, tanah tumpah darahnya orang Melayu. Mereka akan jadi bangsa yang tidak bernegara, tidak bertanahair. Tidak ada masa depan bagi mereka.
Alhamdulillah. Di saat itu mereka tiba-tiba sedar. Berkat beberapa kerat di antara mereka yang terpelajar yang tahu akan malapetaka yang menanti bangsa mereka, mereka ketepikan sikap kenegerian mereka dan kesetiaan kepada raja masing-masing atau kepada keturunan mereka. Mereka bersatu dan bangun menentang rancangan Malayan Union British. Perpaduan Melayu yang tumpat ini, pendirian mereka yang tidak berbelah-bahagi berkenaan penolakan Malayan Union memaksa British gugurkan rancangan mereka dan kembalikan negeri-negeri Melayu bersama Pulau Pinang dan Melaka yang dimiliki British kepada orang Melayu. Maka terselamatlah orang Melayu dan negeri mereka.
Malangnya sekembalinya sahaja Semenanjung Tanah Melayu ke tangan orang Melayu, maka bermulalah rebutan untuk nikmat yang datang dengan pemerintahan sendiri, khususnya untuk menjadi ahli dalam dewan-dewan negeri dan dewan undangan Persekutuan. Keahlian ini menjanjikan pangkat, elaun dan lain-lain kemudahan.
Untuk bekerja sebagai budak pejabat memerlukan kelulusan tertentu. Tetapi untuk menjadi Yang Berhormat, menteri, bahkan Perdana Menteri tidak memerlukan apa-apa sijil atau kelulusan.
Yang kecewa, yang tidak dapat nikmat yang dikejar lupa akan nikmat perpaduan dan mereka tinggalkan UMNO untuk tubuh kesatuan mereka sendiri. Dengan ini mereka akan dapat dicalon oleh parti mereka untuk bertanding dalam pilihan raya yang akan datang.
Kumpulan pertama yang menubuh parti serpihan terdiri daripada ulama dalam UMNO yang kecewa kerana permintaan mereka supaya 10 daripada mereka dicalonkan oleh Tunku Abdul Rahman ditolak olehnya dan hanya satu sahaja yang diberi kepada kumpulan ini.
Tetapi Tuhan Maha Kaya. Rata-rata orang Melayu terus menyokong UMNO yang mana ini memberi kemenangan kepada UMNO dan rakan-rakannya. Demikianlah besarnya sokongan ini sehingga British terpaksa serah kuasa kepada Perikatan ciptaan UMNO. Jika Parti Islam mendapat lebih daripada satu kerusi, nescaya kemerdekaan tidak tercapai pada 1957.
Tanpa merampas hak orang lain, pemerintahan yang bertunggak kepada Melayu berjaya membangunkan negara dan memberi kepada bangsa Melayu dan bumiputera lain pelajaran, latihan dan peluang yang tidak pernah dinikmati oleh mereka semasa dijajah.
Berkat semua ini maka terpulihlah maruah bangsa Melayu. Alhamdulillah.
Ramalan bahawa pemerintahan yang dipimpin Melayu ini akan merampas hak dan harta kaum lain tidak menjadi kenyataan. Sebaliknya pimpinan yang diterajui Melayu berjaya memajukan negara sehingga dikagumi dunia.
Semua ini terang dan nyata. Dunia akui kebolehan orang Melayu yang memimpin Malaysia. Tetapi mereka belum sampai ke tahap bersaing dengan kaum lain terutama dalam bidang perniagaan dan perusahaan.
Malangnya kejayaan yang sedikit ini telah menjadikan mereka bongkak dan tamak. Rebutan kuasa antara mereka terus berlaku dan rebutan yang berpunca kepada ketamakan individu tertentu menyebabkan perpecahan dan serpihan daripada parti utama mereka.
Mereka yang kecewa kerana gagal merebut tempat menghasut ahli-ahli dan pemimpin kerdil untuk menyertai mereka, untuk menjayakan hasrat sempit mereka merebut kuasa, terutama untuk menjadi Perdana Menteri. Untuk ini mereka membohong, menyalahtafsir agama, menyokong orang lain yang tidak suka melihat orang Melayu meraih walaupun sedikit kekayaan, kedudukan dan nikmat yang terdapat di negara ini.
Hasilnya ialah perpaduan Melayu diganti dengan perpecahan. Orang Melayu yang dahulu digeruni oleh British kerana kukuhnya perpaduan mereka, sekarang berpecah kepada tiga kumpulan kecil yang terpaksa mengemis untuk mendapat sokongan orang lain termasuk mereka yang menentang segala usaha untuk mengimbangkan kedudukan orang Melayu dengan kaum-kaum lain.
Sokongan orang lain ini tidak diberi secara percuma. Jika mana-mana daripada parti Melayu ini memenangi pilihan raya dan mendirikan Kerajaan, tak dapat tidak Kerajaan ini akan terpaksa mengikuti telunjuk orang lain. Melayu tidak lagi akan menjadi tunggak kepada pemerintahan negara yang mereka rela berkongsi dengan orang lain. Mereka akan jadi puak minoriti dalam pakatan yang mereka sertai. Inilah yang akan terjadi hasil perpecahan orang Melayu.
Siapakah yang membawa malapetaka ini. Tak lain tak bukan malapetaka ini dibawa oleh orang Melayu sendiri - orang Melayu yang tamak, orang Melayu yang kurang pintar, orang Melayu yang mudah dipengaruhi nafsu, yang mudah dikuasai oleh perasaan benci apabila dihasut.
Orang Melayu sudah lupa akan betapa hinanya mereka semasa dijajah dahulu. Mereka tidak pun mengakui akan nikmat yang banyak yang dinikmati oleh mereka setelah merdeka dan mereka menerajui Kerajaan - Kerajaan Malaysia merdeka.
Oleh kerana lupa dan tidak bersyukur, mereka rela supaya perpaduan yang memberi kekuatan kepada mereka dimusnahkan. Mereka sanggup dipecah dan dipisah daripada kuasa yang sedikit yang ada pada mereka.
Sebab inilah yang saya sedih. Bangsa saya jelas tidak dapat menangani kejayaan. Bangsa saya mudah lupa. Bangsa saya tidak tahu bersyukur. Bangsa saya tidak tahu mengambil iktibar daripada nasib yang menimpa kaum sebangsa yang hari ini tinggal di wilayah yang dikuasai orang lain.
Jangan bersedih dan bersimpati dengan saya. Bersimpatilah dan bersedihlah dengan diri sendiri, dengan anak cucu yang akan alami masa depan yang gelap kerana kita tamak dan begitu benci kepada bangsa dan pemerintahan oleh kita sendiri.

AKHIRNYA MUNCUL JUA SURAT PALSU INI

 

Seperti yang kita sudah jangka, puak - puak Pakatan  ni akan guna apa cara untuk meraih simpati dari kalangan rakyat termasuk mempergunakan Ulama Mesir.

Sebelum ini, tatkala didedahkan kenyataan yang dibuat oleh Imam Masjid Mekah, mereka menempelak BN mengatakan ianya satu tindakan yang tidak beretika.

Namun, persoalannya, adakah tindakan mereka ini 'Sangat Beretika'? Setakat ada gambar Si Ketua Penipu tu jumpa Yusof Qadrawi, habis semuanya dipergunakan.

Yang paling menyedihkan, orang tua macam Si Nik Aziz tu pun boleh kena tipu jugak? Nampak sangat la Si Nik Aziz tu pu buta dari melihat ketamakan Si Ketua Penipu tu.

Setakat jaja surat apa guna beb? Semua orang pun boleh buat surat tu. Suruh budak pandai menaip pun diorang boleh buat. Dipenghujung surat, suruh je dia taip nama "Qadrawi".

Habis cerita. Itu pun masih jugak diorang ada hati nak menipu rakyat? Pun masih jugak diorang jadikan modal sebagai bahan untuk berkempen?

Apa yang jelas, perjuangan mereka ini bukan kerana rakyat. Perjuangan mereka ini hanya untuk individu yang bernama Anwar Ibrahim. Tu sebab nama Anwar disebut.

Berbeza dengan BN, mereka benar - benar berusaha menjaga Kebajikan Rakyat. Mereka benar - benar memperjuangkan keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan Negara.

Setakat nak memperjuangkan seorang individu yang Gila Kuasa dan mempunyai masalah moral yangkritikal macam Si Ketua Penipu tu buat apa! Buat mengabihkan masa je. Tak mendatangkan faedah langsung!!!
LEMBAH PANTAI: Mursyidul AM PAS, Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat petang tadi melancarkan surat terbuka Sheikh Dr Yusuf Al Qaradawi, tokoh Islam terkemuka yang kini Ketua Ijtihad Ulama Dunia.

Peluncuran warkah amanat itu disempurnakan pada majlis yang diadakan di Surau Apartment Pantai Permai, Pantai Dalam, 3 petang tadi.

Program itu dianjurkan calon PKR Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar yang turut hadir sama.

Di dalam surat tersebut, Yusuf Al Qaradawi menegaskan bahawa Anwar Ibrahim paling layak menerajui negara sebagai Perdana Menteri Malaysia.
Perkara ini telah dinyatakan oleh Zulkifli Nordin dalam blognya pada 12 April 2013

Tidak cukup dengan memperkaldaikan beberapa agamawan, teman diberitahu mereka merancang mencipta satu risalah ataupun surat kononnya ditulis dan ditandatangani oleh Dr. Yusof Al-Qardawi menggunakan kepala surat "Al-Iitihad Al-'Alami Lil Ulama' Al-Muslimin - Persatuan Ulama Islam Sedunia".
Kononnya dalam surat itu, Dr. Yusuf Al-Qardawi melahirkan simpati dengan "segala fitnah" yang dihadapi oleh Anwar; dan beliau kononnya menyamakan fitnah itu sama saperti yang dihadapi oleh para Nabi, sahabat dan keluarga Rasulullah saw!

Lebih mengejutkan, surat itu kononnya mengandungi sokongan terbuka Dr. Yusuf Al-Qardawi untuk seorang biseksual menjadi Perdana Menteri!
Sedangkan Dr. Yusuf Al-Qardawi telah menghantar surat khas kepada YAB Perdana Menteri Malaysia Dato' Sri Najib bertarikh 17 Zul-Qaedah 1433 memuji beliau sebagai pemimpin Islam yang hebat dan komited terhadap perjuangan Islam.
"We have always found you among the first and at the forefront in supporting just and human causes, the issues of Palestine and Jerusalem among it" - begitu ayat surat Dr. Yusuf Al-Qardawi sebagai Pengerusi Al-Quds International Institution kepada YAB Dato' Sri Najib.
Dan ini terbukti dengan keberanian Dato' Sri Najib menjadi pemimpin non-Arab pertama didunia menziarahi Gaza pada 22.01.2013 dalam keadaan mereka masih mengalami trauma akibat serangan zalim daripada rejim zionis Israel.
Dan paling mengejutkan, surat yang kononnya ditulis oleh Sheikh Dr. Yusuf Al-Qardawi sepanjang 5 mukasurat turut memuji persekongkolan Anwar dengan DAP sebagai satu persekongkolan yang menepati syara', sama saperti sunnah Rasulullah saw; na'uzubillah min zalik!
Dan surat itu mengandungi seruan Dr. Yusuf Al-Qardawi kononnya supaya umat Islam dan rakyat Malaysia menyokong dan mengundi pembangkang DAP-PKR-PAS dalam PRU-13 dan mengangkat Anwar menjadi Perdana Menteri Malaysia, na'uzubillah!!!
Dan teman dimaklumkan mereka bercadang mengolah surat tersebut dalam bentuk buku risalah kecil dan mencetak dalam sejuta naskah tersebut dalam versi bahasa Arab dengan ditandatangani kononnya oleh Dr. Yusuf Al-Qardawi dan terjemahannya dalam Bahasa Melayu untuk disebarkan semasa kempen PRU-13 terutama dikalangan ahli PAS dan pengundi Melayu-Islam!

http://zul4kulim.blogspot.com/

PAS, PKR DAN DAP TIDAK SEHALUAN

Ini diikuti dengan penolakan secara terbuka ahli akar umbi PAS untuk menamakan Anwar sebagai calon PM bagi pembangkang DAP-PKR-PAS, malah diberitakan Majlis Syura PAS sendiri telah memutuskan menolak Anwar sebagai calon PM pembangkang!
Keangkuhan Anwar tidak mahu menerima keputusan Majlis Syura PAS yang menolak penggunaan kalimah ALLAH oleh kristian saperti yang dituntut oleh Guaneng pada 25.12.2012 dan dipersetujui oleh Hadi Awang, Anwar & Kitsiang pada 08.01.2013 menyebabkan ramai golongan agamawan dan ahli akar umbi PAS mula mempertikaikan kredibiliti Anwar.
Ini ditambah dengan kesombongan Karpal Singh mencabar Majlis Syura PAS supaya menarik balik keputusan pada 13.01.2013 dan menerima akur keputusan yang dipersetujui pada 08.01.2013 oleh Hadi, Anwar & Kitsiang menambahkan kemarahan golongan agamawan dan ahli akar umbi PAS!
Dan kemarahan agamawan dan ahli akar umbi PAS makin bertambah apabila Datuk Nik Aziz yang menandatangani keputusan Majlis Syura PAS pada 13.01.2013 bersama Dato' Dr. Haron Din bukan sahaja tidak mempertahankan keputusan itu semasa menziarahi Karpal Singh pada 27.03.2013, malah bertindak menyambut harijadinya ke 82 dirumah Karpal pada hari Taipusam!
Sudah mula kedengaran perpecahan didalam PAS, malah sudah ada suara yang secara terbuka mendesak supaya PAS mengkaji semula persekongkolan dengan DAP-PKR dengan tujuan untuk berpecah supaya PAS boleh berjuang bersendirian kepada perjuangan asal untuk menubuhkan Negara Islam dan melaksanakan hudud- qisas & ta'zir yang ditongsampahkan atas hasutan para anwarinas dan parasit yang terlalu gila mengejar Putrajaya!
Penyokong dan pendokong pembangkang  menghadapi dilema untuk berdepan dengan PRU-13. Apatah lagi segala muslihat dan konspirasi yang dirancang tumbang dan kecundang didepan mata. Daripada isu Lahad Datu, kepada matinya Balasubramaniam, kelihatan apa sahaja yang cuba dimuslihatkan pembangkang tidak menjadi; malah ada yang dipatahkan dengan bantuan ALLAH!
Dalam keadaan kekalutan dan cacamerba ini, pembangkang perlu mereka dan mencipta suasana yang boleh mengelirukan rakyat! Apa rancangan itu! Dan yang klasiknya, perancangan dan konspirasi ini didalangi oleh hanya beberapa elemen dan dalang yang ramai ahli, penyokong dan pendokong pembangkang sendiri tidak ketahui!
Teman diberitahu ada elemen dan dalang dikalangan penyokong dan pendokong pembangkang sudah ada perancangan untuk melakukan 13 perkara berikut sebelum, semasa dan selepas PRU-13:
1. mereka merancang memujuk Anwar untuk mengangkat sumpah menafikan kes liwat Saiful, videoklip ChinaDoll, videoklip Raja Goyang dan videoklip PapaGomo! Tetapi sumpah itu sebenarnya tidak mengikut syara', sekadar sumpah politik untuk diputarbelitkan. Teman diberitahu lafaz sumpah yang dicadang mereka ialah saperti berikut:
"Demi ALLAH, saya tidak melakukan perkara yang difitnah oleh UMNO dan Barisan Nasional". 
Setelah sumpah ini dibuat, mereka akan spin kononnya Anwar sudahpun bersumpah, sedangkan sumpah itu sebenarnya bukan sahaja tidak mengikut hukum syara', malah tidak membawa apa-apa makna; kerana UMNO tidak pernah memfitnah apa-apa pun terhadap Anwar.
Tetapi juak-juak pembangkang ini akan memutar-belit sumpah tersebut; malah ada agamawan dikalangan mereka yang akan "mengislamkan" sumpah tersebut dengan segala nas dan hujah! Malah akan ada antara mereka akan menyamakan Anwar setaraf dengan apa yang dihadapi oleh Nabi Yusuf a.s. dan Saidatina 'Aishah r.a!http://zul4kulim.blogspot.com/

GEMPAR: WIKILEAKS BONGKAR KEKAYAAN HARTA ANWAR IBRAHIM??


Satu lagi pendedahan duit rasuah Anwar ketika menjadi Menteri Kewangan yang dikeluarkan oleh Wikileaks

1. Name : Mr Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : DD-2141-7922-549-F
Amount : USD $ 10,000,000.00
Date of opening account : 21/04/97
Date of Maturity : 21/04/99

2. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : United Overseas Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : M-3914-7179-212-D
Amount : S $ 5,500,000.00
Date of opening account : 28/05/97
Date of Maturity : 28/05/99

3. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Development Bank of Singapore
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : B 1712-341-619-C
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 29/06/97
Date of Maturity : 29/06/99

4. Name: Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Bank of China
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : D 319-2218-512-J
Amount : USD 3,500,000.00
Date of opening account : 28/02/98
Date of Maturity : 28/02/01

5. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 374-6593-88 D
Amount : USD 4,000,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

6. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : BD 5211-7925-8716-51 MA
Amount : USD 6,500,000.00
Date of opening account : 08/06/97
Date of Maturity : 08/06/99

7. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : E- 6654-662-719-M
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 09/07/96
Date of Maturity : 09/07/99

8. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : American Express Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : J-5152-6161-311-D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 24/01/97
Date of Maturity : 24/01/00

9. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : FG 3469-4462-9172 (DE)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 21/09/96
Date of Maturity : 21/09/99

10. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : H 7639-1722-5243 (MG)
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 09/06/97
Date of Maturity : 09/06/99


11. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
1 years
Account No : DC 7943-7716-2713 33 NB
Amount : S $ 7,500,000.00
Date of opening account : 10/12/97
Date of Maturity : 10/12/98

12. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : GH 1299-4166-339 A
Amount : S $ 5,000,000.00
Date of opening account : 11/06/97
Date of Maturity : 11/06/99

13. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israel National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : D 1471-3134-22 F
Amount : S $ 3,000,000.00
Date of opening account : 03/04/97
Date of Maturity : 03/04/99

14. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit
2 years
Account No : AB 7193-4111-331 (A)
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 20/12/96
Date of Maturity : 20/12/98

15. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency
3 years
Account No : FA 9132-3156-212 E
Amount : USD 7,000,000.00
Date of opening account : 11/04/96
Date of Maturity : 11/04/99

16. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 6,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

17. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Citibank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : M 819-5512-71 D
Amount : USD 5,000,000.00
Date of opening account : 06/05/97
Date of Maturity : 06/05/99

18. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit
3 years
Account No : GM 5210-6125-8862-49 DG
Amount : S $ 6,000,000.00
Date of opening account : 10/04/96
Date of Maturity : 10/04/99

19. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : HD 4179-2416-3829-31AD
Amount : USD 5,500,000.00
Date of opening account : 21/12/96
Date of Maturity : 21/12/98

20. Name : Mr. Anwar bin Ibrahim
Post : Deputy Prime Minister
Passport No. : D 283767 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
2 years
Account No : SD 3912-4942-6918-72 DA
Amount : S $ 8,000,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/98

sumber : Sg Rapat Online

Permatang Pauh - Anwar Semakin Tertekan



Amat menarik pertarungan politik Dr. Mazlan Ismail- Anwar Ibrahim di Parlimen Permatang Pauh. Latar belakang tokoh yang mempertaruhkan diri dengan seorang tokoh kontroversial Anwar wajar diberikan fokus.

Dr. Mazlan, seorang profesional dan memiliki jiwa agama yang tinggi, boleh menjadi imam dan bekas Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang. Beliau orang profesional dan memiliki kelulusan akademik yang tinggi.

Beliau anak tempatan dan telah lama mengenali kampung halamannya dan derita rakyat di situ. Beliau tahu sejak Anwar menjadi wakil rakyat, kekerapan kembali ke kawasan boleh dibilang. Orang Melayu Pulau Pinang menghadapi pelbagai kesulitan dan tekanan. Puncaknya ialah pengunduran Mohammad Fairuz Khairudin daripada jawatan Timbalan Ketua Menteri.

Anwar kini sedang tertekan dengan situasi politik pakatan pembangkang. Pas diketahui semacam menolak Anwar untuk menjadi Perdana Menteri. Lim Kit Siang akhirnya tahu bahawa meletakkannya bertanding di Parlimen Gelang Patah sesuatu yang tidak mengenakkan. Anwar yang patut bertanding di luar kawasan Permatang Pauh tiba-tiba kembali semula ke Permatang Pauh.

Hasratnya ingin keluar dari Permatang Pauh mungkin menyedari Dr. Mazlan akan bertanding di situ. Dr. Mazlan bukan calang-calang calon. Dengan latar belakang Pas yang ada padanya, kalau tidak semua penyokong Pas menyokongnya sebahagian akan membantu, sokongan daripada warga BN akan membantunya dan ia boleh menimbulkan upset di Permatang Pauh.

Ada orang memberi analisis bahawa Pas semacam tidak memperlihatkan tentangan terhadap kehadiran Dr. Mazlan di situ. Apakah bila Pas tidak setuju Anwar menjadi Perdana Menteri maka lebih bijak mengalahkannya di Permatang Pauh daripada kalau menang nanti menentukan calon Perdana Menteri menjadi lebih sukar pula.

Ada khabar mengatakan DAP mahukan Abdul Hadi Awang menjadi Perdana Menteri. Kalau khabar ini jelas, ia suatu pukulan kepada Anwar kerana cita-cita peribadinya itu bakal berakhir di Permatang Pauh saja.

Badan bukan kerajaan (NGO) Islam dan bekas rakan lama Anwar khabarnya akan berkampung di Permatang Pauh. TIBAI, Jati, Muafakat dan banyak lagi akan berada silih berganti di Permatang Pauh. Anwar tentu tidak akan duduk diam, antara meraikan undangan di tempat lain di seluruh negara dengan menjaga kawasan sendiri, Anwar kena membuat pilihan bijak.

Bagi Dr. Mazlan menganggap perlawanannya dengan Anwar adalah suatu jihad untuk mengembalikan imej pemimpin berintegriti supaya arah pimpinannya jelas dan berwibawa. Imej Anwar terlalu banyak tercalar.

Dalam kalangan yang sudah tahu mengambil tekad meninggalkannya. Dr. Mazlan tentu berada dalam kalangan yang tahu dan membuat ijtihad menentangnya. Ini suatu keberanian yang tinggi martabatnya.

Politik Malaysia memerlukan tokoh yang cakapnya serupa bikin. Pemimpin Malaysia yang dikehendaki ialah pemimpin yang tidak dilingkari seribu satu calaran imej yang tidak mampu dileraikan dan memiliki imej berlakon yang melampau.

Lebih-lebih lagi pemimpin yang dikaitkan dengan pluralisme agama, LGBT, menyalahgunakan kalimah Allah, mempunyai kaitan dan rangkaian hubungan dengan pihak luar negara dan suatu ketika dalam ABIM bercakap tentang Islam dan dalam UMNO mengkritik pihak di luar UMNO dengan kritikan yang pedas dan bila berada dalam Pakatan membidas UMNO dan BN dan didapati bercanggah dengan apa yang diucapkan dulu.

Orientasi politik Malaysia bukan orientasi politik jalanan atau cita-cita membawa faham Arab Spring ke Malaysia. Perubahan rejim yang diinginkan oleh Anwar tidak serasi dengan iklim politik Malaysia yang stabil dan maju.

Oleh itu Dr. Mazlan mempunyai bahan kempen yang terlalu banyak sama ada merujuk kepada fahaman tiga parti dalam Pakatan yang satunya memperjuangkan negara Islam, yang satu lagi memperjuangkan fahaman sosialis demokratik chauvanis ala Malaysian Malaysia dan yang satu lagi mendukung fahaman liberal dan pluralisme agama.

Dengan dukungan rakan-rakan setempat dan NGO dari luar, Dr. Mazlan bakal mempunyai isu yang banyak tidak saja domestik Permatang Pauh tetapi juga isu-isu nasional dan antarabangsa yang sangat sensitif bagi keselamatan dan integriti Malaysia masa depan. Didoakan Dr. Mazlan mampu melakukan suatu kejutan.

#KANTOI!!! DAP AMBIK CALON RAKYAT KANADA!!!


Punya la puak - puak Ultra Chauvanist DAP ni tak ada calon untuk dijadikan wakil rakyat sampai terpaksa 'import' rakyat Kanada bertanding?


Apa, dah habis dah ke rakyat Malaysia ni yang layak untuk jadi calon mereka? Takkan disebabkan CEC diorang dibatalkan oleh RoS sampai terpaksa ambik orang luar?

Perkara tersebut didedahkan oleh sebuah laman portal dan dilaporkan pula oleh akhbar harian berbahasa Inggeris The Star sebelum ini.
Jelas kepimpinan DAP sendiri sudah tandus dengan calon - calon tempatan. Orang pelarian jugak yang diorang ambik untuk jadi calon.

Walaupun isu itu katanya sudah dijelaskan oleh 'orang berkenaan' tapi ianya tetap jugak menjadi persoalan dikalangan rakyat.

Isu itu menjadi perhatian tatkala orang mempertikaikan sejauh mana kesetiaan dia kepada Negara sampai sanggup memohon kerakyatan Negara asing.

Orang seperti ini tidak wajar untuk dijadikan sebagai wakil rakyat. Silap - silap hari bulan, kalau ada apa - apa yang berlaku, dia boleh angkat kaki senang - senang. Yang kita ni nak pergi mana? Bab tu korang pikir la sendiri

PAKATAN RAKYAT YANG MELAHIRKAN POLITIK SONGSANG



(Pakatan Rakyat yang melahirkan Politik Songsang)
 
  Assalam 2 all.
Demam pilihanraya semakin menjadi-jadi. Pengumuman pembubaran Parlimen oh Dato' Sri Najib pada 03.04.2013 lepas dan pengumuman oleh SPR pada 10.04.2013 bahawa tarikh penamaan calon adalah pada 20.04.2013 dan pengundian pada 05.05.2013 menghangatkan suasana.

Lima tahun sudah berlalu sejak PRU 12 pada 08 Mac 2008 yang menyaksikan buat pertama kalinya BN kehilangan 2/3 majoriti dan lima negeri turut tumbang iaitu Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor! Kejatuhan Selangor adalah sesuatu yang langsung tidak terduga samada bagi BN apatah lagi pembangkang DAP-PKR-PAS!

Kini mandat PRU-12 untuk BN telah tamat pada 28 April 2013, iaitu lima tahun daripada sidang pertama Dewan Rakyat. Sejak 03.04.2009. BN yang diterajui oleh Dato' Sri Najib Razak, seorang pemimpin dinamik dan berwawasan telah berjaya meyakinkan rakyat supaya memberi mandat kepada Kerajaan pimpinannya untuk meneruskan Agenda Transformasi Negara berteraskan kepada prinsip "1-Malaysia: Rakyat DiDahulukan, Pencapaian DiUtamakan".

Najib Tun Razak kini dikenali sebagai "Bapa Transformasi Negara". Repot kad prestasi Najib bagi tempoh empat tahun sejak mengambil alih teraju kepimpinan negara telah dibentangkan, dan mendapat respon yang sangat menggalakkan daripada rakyat! GTP, NKRA, BR1M, KR1M, MR1M, PR1SMA, BL1M dan banyak lagi dasar beliau menjadi buah mulut rakyat. Dan yang lebih penting, tiap Janji DiTepati! Malah sudahpun dilaksanakan!

Tapi manusia yang diwar-warkan sebagai calon terbaik pembangkang DAP-PKR-PAS untuk menjadi calon PM, bukan sahaja gagal, malah kata Tun Daim Zainuddin dan masuk "tarikh luput kegunaan"! Malah kata Tun Daim, tokoh korporat dan akitek pembangunan kewangan dan ekonomi negara, kalau diminta pilih antara Najib dengan Anwar, dia pasti akan memilih Najib kerana "Anwar is zero on economy".

Anwar yang sedang menghadapi masalah akhlak dan peribadi yang serius sehingga diberi gelaran Biseksual oleh rakan tenisnya Datuk Nallakarupan, termasuk pendedahan videoklip ChinaDoll oleh rakan baiknya Datuk Eskay, diikuti pendedahan videoklip Raja Goyang yang menggemparkan negara di www.rajagoyang380.com; dan kini pembongkaran videoklip PapaHomo oleh PapaGomo! 
 
Undi BN Undi Keamanan! Undi BN Undi Keharmonian! Undi BN Undi Kemakmuran!

Undi Pembangkang Undi Kehancuran!

Undi Pembangkang Undi Pembohongan!

Undi Pembangkang Undi Kepalsuan!

Selamat Menyambut PilihanRaya Ke 13!!!

Wallahua'lam & Wassalam.

Adios amigos, grasias senor!

Zulkifli Bin Noordin
Khamis
01 Jamadil Akhir 1434
11 April 2013
 

Lim Kit Siang dan Tragedi 13 Mei 1969

 Orang Melayu jangan lupa sejarah Tragedi 13 Mei 1969. Kurang ajar punya lahanat nii... fikir dan renungkan wahai bangsaku.... inikah yang kita harap berlaku kepada bangsa kita di bumi bertuah yang menjadi milik kita semua....koi bukan rasis tapi bila nengok n teringat kesah 13 5 69...koi rhasa tercabo wehhh.....same la kita jaga tanoh air kita....moh orhang PAHANG kita pakat undi BN..bukan untuk kita aje tapi untuk anok cucu kita akan datang.....


PRU-13: Pakatan Rakyat Tewas!!!

Inikah pemimpin yang kita harapkan?.. Belum pun berkhidmat dah tumbang. Fikir dan renungkan.

Mengapa Rakyat Perlu Undi BN

Barisan Nasional (BN) menggariskan enam sebab mengapa rakyat perlu terus memberi mandat kepada BN pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). Enam sebab berkenaan ialah Malaysia memerlukan kerajaan yang stabil dan kuat, rekod pencapaian, pengalaman, gerakan kesederhanaan, perkongsian kuasa telah teruji dan memenuhi kehendak rakyat. Rakyat perlukan sebuah kerajaan kukuh yang berupaya melaksanakan Agenda Transformasi Negara ke arah mencapai status negara berpendapatan tinggi yang maju sepenuhnya, menurut manifesto yang bertemakan "Menepati Janji Membawa Harapan". BN sentiasa melakukan penambahbaikan dan sepanjang empat tahun lepas, kerajaan BN mencapai banyak kemajuan besar dalam meningkatkan produktiviti dan sistem penyampaian.Kejayaan yang dikecapi dalam tempoh 55 tahun tidak boleh dinafikan, BN adalah parti yang mempunyai rekod pencapaian mantap dan menunaikan segala janji. Selama ini, kerajaan yang diterajui BN telah membawa kemakmuran kepada segenap segmen masyarakat Malaysia.

Sekarang bukan masa untuk bereksperimen. Jangan sesekali melakukan uji kaji dengan masa depan negara. Menurut manifesto BN, politik yang dibawa BN ialah politik perpaduan yang berpengalaman mengurus masyarakat pelbagai kaum, agama dan budaya. Gabungan pelbagai parti BN telah teruji yang mana selepas 55 tahun, ia masih mewakili seluruh lapisan rakyat dari semua negeri di Malaysia kerana mengamalkan politik konsensus dan keterangkuman. BN juga terus memperkasakan rakyat melalui peralihan yang terurus ke arah masyarakat progresif, moden dan demokratik dengan iltizam untuk melindungi hak asasi manusia dan alam sekitar.

PRU-13: Najib Menang Besar di Pekan, Pahang



Datuk Seri Najib Razak akan menang besar di Pekan, Pahang. Beliau dengan penuh yakin BN mampu memenangi PRU-13 dengan majoriti dua pertiga kerana telah dapat dilihat bahawa semua jentera parti bekerja bersungguh-sungguh. Hidup dan mati Najib di Pekan. Najib tidak akan meninggalkan kawasan Pekan sama sekali. Beliau tegaskan bahawa kesetiaan kepada rakyat yang sentiasa berdiri teguh menyokong BN adalah suatu prinsip, ia bukan sekadar mahu menang sahaja.

PRU-13: Undi BN bererti pilih kedamaian



Para pengundi perlu menolak calon-calon parti pembangkang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 kerana didapati hanya gemar menyemai benih persengketaan di kalangan masyarakat. Rakyat perlu memberi mandat kepada BN yang terbukti sentiasa memelihara perpaduan dan kedamaian. Berjuta-juta orang mahu kedamaian dan perpaduan maka berilah undi kepada BN agar hasrat itu terus tercapai pada masa depan.

2000 Ahli PKR Pahang akan Keluar Parti ~ Kecewa Anwar mahu capai matlamat peribadi nak jadi PM!


KUANTAN- Krisis dalaman Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang semakin parah apabila Ketua Cabangnya, Zahari Mamat bersama 500 ahli bertindak keluar parti itu berkuat kuasa hari ini.Tindakan tersebut dibuat berikutan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan negeri dan Pusat yang meletakkan kepentingan individu melebihi kepentingan rakyat.
Seramai 2000 ahli berada di dalam cabang ini dan merupakan antara ahli cabang PKR tertinggi di Pahang.PKR merupakan perjuangan peribadi Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim sanggup mengetepikan perjuangan rakyat semata-mata mahu mencapai matlamat diri sendiri untuk menjadi Perdana Menteri.

Aku Janji Manifesto Barisan Nasional ~ Menguntungkan Rakyat

Senarai Akujanji Manifesto Barisan Nasional (BN) PRU 13

Manifesto Barisan Nasional 1 : Kos Sara Hidup

  • BR1M dinaikkan kepada RM1,200 untuk isi rumah; RM600 untuk orang bujang.
  • Baucar Buku 1Malaysia dinaikkan sehingga RM300; Bantuan Persekolahan dinaikkan kepada RM150.
  • Harga kereta akan diturunkan antara 20 hingga 30 peratus secara berperingkat dengan menyemak semula Dasar Automotif Nasional.
  • Kedai Rakyat 1Malaysia akan ditambah.
  • Klinik 1Malaysia akan dibuka dalam kawasan padat penduduk.
  • Pusat Jagaan Harian 1Malaysia akan ditambah untuk ibu bapa bekerja.
  • Menurunkan yuran jalur lebar sekurang-kurangnya 20% dengan jaminan bandwidth internet
  • Dasar 1Negara 1Harga bagi barangan keperluan asas akan dibentuk.

Manifesto Barisan Nasional 2 : Keselamatan Awam

  • 4,000 anggota polis akan ditambah setiap tahun.
  • 5,000 kenderaan tambahan untuk Unit Rondaan Bermotosikal PDRM.
  • Angkatan Tentera Malaysia akan ditingkatupaya untuk menangani ancaman luar.
  • Suruhanjaya Polis akan diperkuatkan.
  • Sistem 6P akan digunakan untuk mengekang kemasukkan pendatang asing tanpa izin.
  • Program SafeCam akan diwujudkan.
  • 50,000 anggota Pasukan Sukarelawan Simpanan Polis akan ditambah untuk membantu PDRM.

Manifesto Barisan Nasional 3 : Pendidikan

  • Membawa Malaysia ke tahap “kategori tiga teratas” dalam sistem pendidikan terbaik dunia.
  • Memperbaiki penguasaan Bahasa Malaysia dan Inggeris dalam kalangan pelajar; menjadikan bahasa Inggeris sebagai mata pelajaran wajib lulus di peringkat SPM di semua sekolah.
  • Meneruskan peruntukkan khas kepada semua jenis sekolah termasuk Sekolah Kebangsaan, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina, Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil, Sekolah Agama Bantuan Kerajaan, Maktab Rendah Sains MARA, Sekolah Berasrama Penuh dan sekolah mubaligh.
  • Merombak institut-institut perguruan dan menaikkan syarat pengambilan guru pelatih.
  • Memperuntukkan RM100,000 setahun kepada sekolah yang menawarkan kelas pendidikan khas.
  • Mentransformasi sekolah vokasional menjadi kolej dan menambah 20% kemasukan pelajar.
  • 420,000 guru akan dinaikkan pangkat segera berdasarkan prestasi.
  • Menyediakan jalur lebar WiFi secara percuma dan terjamin di semua kampus pengajian tinggi awam.

Manifesto Barisan Nasional 4 : Perumahan

  • Membina 1,000,000 rumah mampu milik; 500,000 buah rumah PR1MA.
  • Memastikan harga rumah PR1MA sekurang-kurangnya 20% di bawah harga pasaran.
  • Memulihkan semula projek perumahan terbengkalai.
  • Membantu pemilik rumah berpendapatan rendah untuk memperbaiki rumah mereka.
  • Menggantikan kawasan setinggan dengan perumahan tetap yang selesa.
  • Memperbaiki perumahan estet dan menyediakan rumah untuk bekas pekerja estet.
  • Memansuhkan yuran setem untuk pembelian rumah pertama berharga di bawah RM400,000.

Manifesto Barisan Nasional 5 : Pembangunan Bandar

  • Mewujudkan Kementerian baharu untuk menangani cabaran sosial dan ekonomi bandar.
  • Menambah perwakilan NGO dan masyarakat awam dalam kerajaan tempatan.
  • Menyediakan perumahan awam berkualiti khusus untuk generasi muda yang mencari kerja.
  • Membina kemudahan dan kawasan rekreasi bagi meningkatkan kualiti hidup di bandar.
  • Memastikan kemudahan pendidikan, latihan dan perkhidmatan kesihatan mencukupi.
  • Membuka lebih banyak Anjung Singgah (pusat perlindungan sementara untuk golongan gelandangan) di kawasan yang diperlukan.
Manifesto Barisan Nasional 6 : Kesihatan
  • Menubuhkan Pusat Kanser dan Pusat Jantung di hospital-hospital utama di setiap zon – Utara, Selatan, Timur dan Barat di Semenanjung serta Sabah dan Sarawak.
  • Mewujudkan kemudahan awam untuk rawatan dialisis buah pinggang di setiap kawasan penduduk berkepadatan tinggi.
  • Melaksanakan sistem kad prihatin kepada rakyat Malaysia yang memerlukan bagi membolehkan mereka mendapat diskaun harga untuk ubat-ubatan tertentu.
  • Memperkenalkan sistem sokongan kepada rumah penjagaan untuk golongan warga tua dan pesakit kronik.

Manifesto Barisan Nasional 7 : Pengangkutan Awam

  • Mengembangkan perkhidmatan Sistem Bas Rapid ke setiap ibu negeri yang lengkap dengan kemudahan untuk golongan berumur dan kurang upaya.
  • Terus memperluaskan sistem rel MRT, LRT dan Komuter.
  • Membina Terminal Bas, Rel dan Teksi Bersepadu di semua pekan dan bandar.
  • Menyusun semula laluan bas untuk memastikan perkhidmatan yang lebih cekap dan memudahkan rakyat.
  • Meningkatkan jumlah permit teksi individu.
  • Melaksanakan rangkaian rel berkelajuan tinggi dan memperluaskan sistem landasan kereta api berkembar.

Manifesto Barisan Nasional 8 : Memerangi Rasuah

  • Meningkatkan ketelusan dalam prosedur perolehan Kerajaan dengan mendedahkan kontrak kepada awam.
  • Memberi kuasa kepada SPRM menerusi penubuhan Suruhanjaya Perkhidmatan SPRM yang akan bertanggungjawab terhadap perkhidmatan dan pengambilan kakitangan.
  • Memberikan penekanan yang sama rata terhadap siasatan dan tindakan yang dilakukan ke atas pemberi dan penerima rasuah.
  • Akses yang cepat kepada Laporan Audit Prestasi Ketua Audit Negara untuk tindakan segera.
  • Menubuhkan Mahkamah Seksyen Khas Rasuah dan Mahkamah Tinggi tambahan untuk kes-kes rasuah.
  • Melaksanakan aku janji integriti untuk Ahli-ahli Parlimen dan Ahli-ahli Dewan Undangan Negeri.

Manifesto Barisan Nasional 9 : Luar Bandar

  • Membina 2,300km Lebuh Raya Pan Borneo bermula dari Sematan di Sarawak hingga ke Serudong di Sabah.
  • Mengurangkan bayaran tol antara bandar secara berperingkat.
  • Melaksanakan konsep Kampung Abad ke-21 bagi melonjak transformasi luar bandar.
  • Membina 6,300km lagi jalan raya berturap di Semenanjung Malaysia, 2,500km di Sabah dan 2,800km di Sarawak yang memberi faedah kepada kira-kira 3.3 juta penduduk.
  • Menyelesaikan masalah bekalan air terawat di Selangor, Wilayah Persekutuan dan Kelantan.
  • Memperluaskan bekalan air bersih untuk 320,000 rumah di seluruh negara.
  • Mempertingkatkan bekalan tenaga elektrik kepada 6,000 rumah lagi di Semenanjung, 80,000 di Sabah dan 80,000 di Sarawak.
  • Menggalak pembekal perkhidmatan telekomunikasi untuk memastikan kualiti perkhidmatan telefon bergerak dan liputan memuaskan di seluruh negara.

Manifesto Barisan Nasional 10 : Sumber Semula Jadi

  • Menawarkan insentif kewangan kepada premis komersial dan persendirian yang melabur dalam sumber-sumber teknologi hijau.
  • Memulihara sungai dan anak sungai.
  • Memulihara hutan dan melaksanakan program penanaman semula hutan.
  • Menguatkuasa undang-undang yang lebih ketat dan dikemas kini untuk mencegah kegiatan penerokaan haram.
  • Menggunakan teknologi hijau dalam pengurusan sisa pepejal.

Manifesto Barisan Nasional 11 : Belia

  • Memperuntukkan tabung, latihan dan insentif kepada belia yang mahu melakukan usaha niaga komersial.
  • Menyediakan ruang komersial di dalam kompleks beli-belah selama sehari pada setiap bulan untuk golongan belia mempamerkan dan memasarkan produk kreatif dan perkhidmatan mereka.
  • Mewujudkan inkubator bagi memupuk kualiti kepimpinan dan kreativiti.
  • Mewujudkan lebih banyak lokasi WiFi percuma terutama di kawasan luar bandar dan separa bandar.
  • Melahirkan lebih ramai atlet berprestasi tinggi di peringkat serantau dan antarabangsa, dan mempromosikan gaya hidup yang lebih sihat.
  • Mengkaji semula undang-undang berkaitan hiburan untuk promosi seni persembahan dan kebudayaan.

Manifesto Barisan Nasional 12 : Keselamatan Sosial

  • Memperhalusi dan menambah baik jaringan bantuan keselamatan menerusi sistem pengkalan data yang bersepadu.
  • Menyediakan bantuan kewangan dan peluang pendidikan untuk golongan berpendapatan rendah tanpa mengira kaum.
  • Mengubah Brickfields di Kuala Lumpur menjadi zon mesra golongan buta.
  • Mewujudkan mahkamah khas yang mempunyai status yang sama dengan Mahkamah Tinggi, untuk menyelesaikan isu-isu tanah pribumi.
  • Menyediakan lebih banyak peluang untuk menjana pendapatan dalam kalangan komuniti pribumi dan meningkatkan bilangan pengambilan pribumi ke dalam pendidikan vokasional, kolej dan universiti.
  • Menyediakan tabung untuk pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan berdaftar dan gerakan masyarakat sivil.

Manifesto Barisan Nasional 13 : Ekonomi

  • Menarik pelaburan bernilai RM1.3 trillion dan mencipta 3.3 juta peluang kerja baharu dengan 2 juta daripadanya dalam sektor berpendapatan tinggi.
  • Mencapai pendapatan per kapita AS$15,00 (RM45,000) menjelang 2020.
  • Menyediakan insentif khas untuk perniagaan inovatif dan kreatif.
  • Melaksanakan dasar yang adil dan saksama kepada semua kaum di Malaysia termasuk dasar menyokong pertumbuhan, penglibatan besar-besaran sektor swasta dan pembangunan pasaran modal.
  • Mempertingkatkan agenda Bumiputera termasuk Bumiputera di Sabah dan Sarawak menerusi penyediaan peluang-peluang perniagaan, ekosistem yang kukuh (misalnya kemudahan pinjaman dan latihan) dan sokongan institusi.
  • Membuat pembaharuan dalam struktur cukai sedia ada ke arah sistem percukaian yang lebih terbuka serta mengurangkan cukai individu dan korporat secara berperingkat-peringkat.
  • Meneruskan bayaran tunai khas dan pemberian dana untuk perbelanjaan operasi dan pembangunan sehingga melebihi 20% daripada perolehan minyak dan gas kepada Sabah, Sarawak, Terengganu, Kelantan dan Pahang.
  • Menyediakan dana saham amanah RM500 juta untuk meningkatkan pegangan ekuiti komuniti India kepada sekurang-kurangnya 3%.
  • Menubuhkan sebuah Unit Khas bagi memastikan kejayaan pelaksanaan dasar untuk mempertingkatkan kehidupan masyarakat India.
  • Meningkatkan akses kredit mikro untuk semua rakyat Malaysia, termasuk RM100 juta diperuntukkan kepada penjaja dan peniaga kecil.

Manifesto Barisan Nasional 14 : Wanita

  • Menambah jumlah wanita yang terlibat dalam proses membuat keputusan nasional.
  • Menggalakkan kesamaan gender untuk memaksimumkan potensi rakyat Malaysia dalam semua bidang, tanpa mengira jantina.
  • Menyediakan lebih banyak peluang perniagaan dan ruang bagi menambah pendapatan untuk wanita supaya mereka lebih berkeupayaan untuk berdikari.
  • Mewujudkan lebih banyak insentif untuk inisiatif bekerja dari rumah, dengan penekanan yang lebih besar kepada golongan ibu tunggal.
  • Membuka pusat-pusat Asuhan 1Malaysia di semua pejabat Kerajaan dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) serta menggalakkan sektor swasta untuk melakukan perkara yang sama.
  • Mengetatkan undang-undang untuk mencegah kejadian penderaan dan gangguan seksual di rumah dan di tempat kerja.

Manifesto Barisan Nasional 15 : Keharmonian

  • Mendukung Islam sebagai agama Persekutuan serta mempromosikan syiar dan syariat Islam mengikut prinsip Maqasid Syariah.
  • Memastikan agama-agama lain diamalkan dalam suasana amandan harmoni.
  • Isu-isu berkaitan dengan golongan bukan Islam diletakkan di bawah bidang kuasa seorang Menteri di Jabatan Perdana Menteri.
  • Menjana pendapatan daripada pembangunan tanah wakaf dengan kerjasama Pihak Berkuasa Agama Negeri-Negeri.
  • Menaikkan pengecualian cukai untuk sumbangan ke atas pembinaan, membesarkan dan memulihara rumah-rumah ibadat.
  • Meneruskan peruntukan tanah untuk pembinaan rumah ibadat.
  • Menyediakan lebih banyak bantuan kewangan kepada institusi-institusi agama berdaftar dan rumah-rumah ibadat.
  • Mempromosikan kebajikan imam, pegawai masjid dan guru Kafa dengan menyediakan gaji berasaskan perkhidmatan dan kenaikan gaji.
  • Menyediakan bantuan kewangan kepada Sekolah Agama Rakyat dan Sekolah Pondok.

Manifesto Barisan Nasional 16 : Dasar Luar Negara

  • Berjuang untuk penubuhan sebuah negara Palestin.
  • Menyokong usaha menjadikan ASEAN sebuah komuniti ekonomi menjelang tahun 2015.
  • Berusaha memenangi Kerusi Tidak Tetap Majlis Keselamatan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu bagi memainkan peranan utama dalam keamanan serantau dan keselamatan antarabangsa melalui dasar kesederhanaan.
  • Meningkatkan hubungan ekonomi dan kepentingan bilateral dengan negara rakan dagang utama dan ekonomi negara sedang membangun.
  • Membentuk Dasar Laut yang menyokong kepentingan-kepentingan strategik politik, ekonomi dan keselamatan kita.
  • Mengetuai usaha menentang jenayah-jenayah rentas sempadan seperti penyeludupan manusia dan dadah.
  • Memperbanyakkan program outreach kemanusiaan di wilayah-wilayah konflik seperti Gaza, Tebing Barat, Selatan Thailand, Mindanao dan di mana sahaja.

Manifesto Barisan Nasional 17 : Perkhidmatan Awam

  • Memperkenalkan Skim Gaji Transformatif untuk penjawat awam – termasuk menyemak semula elaun dan menyediakan pergerakan gaji khas sebanyak 3% kepada mereka yang mencapai gaji maksimum jika pada waktu itu tiada semakan gaji dilakukan.
  • Melanjutkan tempoh kontrak para pegawai dan menyerap kakitangan yang cekap ke dalam perkhidmatan tetap.
  • Memperluaskan Pusat Transformasi Bandar ke semua bandar dan pekan utama.
  • “Merakyatkan Perkhidmatan Awam” bagi memastikan penyampaian perkhidmatan awam yang cemerlang.
  • Menambah baik kaunter perkhidmatan menerusi pelantikan anggota-anggota barisan depan memperluaskan perkhidmatan online untuk urusan pembayaran dan permohonan.
  • Memperkenalkan program-program pengambilan pekerja untuk memastikan keseimbangan antara kaum dalam perkhidmatan awam dan syarikat berkaitan kerajaan.
  • Memberikan perhatian yang istimewa kepada golongan kurang upaya.